Rozwiązania marketingowe dla rezerwacji biletów
Obecnie internet jest jednym z głównych mediów, za pomocą których dokonywana jest rezerwacja biletów. Dodatkowa wiedza, jaką można uzyskać stosując system SalesManago do monitorowania kontaktów na stronie przydaje się zarówno do sprzedaży biletów, jak i dodatkowych usług, jak podstawienie samochodu, udzielanie rabatów związane w lokalnymi wydarzeniami, sprzedaż biletów wycieczkowych czy zaproponowanie kolacji dla dwojga w restauracji.
Kilka z poniżej opisanych narzędzi z pewnością pomoże zwiększyć dopasowanie dodatkowych ofert do wymagań klientów i podnieść liczbę rezerwacji.
Wysyłka wiadomości:
- Różne cykl emaili informacyjnych kierowanych do grup określonych na podstawie zachowań kontaktów na stronie, w zależności od zainteresowań
- Emaile z ofertami last minute
- Emaile z propozycjami ofert, którymi klient interesował się w przeszłości
- mail, sms, powiadomienie push po dłużej nieobecności klienta na stronie
- email z ofertą wygenerowaną na podstawie historii klienta (przeglądania oraz już dokonanych decyzji rezerwacji)
- emaili, sms i push notification do akcji ratowania porzuconych rezerwacji.
- emaile z dynamiczną treścią, wykorzystujące wiedzę o rezerwacjach, którymi interesował się klient
- newslettery
- emaile lub smsy urodzinowe
- automatycznie wysyłane emaile powitalne lub potwierdzające po zapisie na newsletter
- cykl emaili wchodzących w skład kampanii informacyjnych po wczesnym pozyskaniu danych kontaktowych klienta (również z możliwością dopasowania treści do tematyki zainteresowania)
- emaile z propozycjami ofert do byłych, nieaktywnych klientów w celu przywrócenia ich zainteresowania
- email odsprzedający dodatkowe usługi partnerskie do zamówionych biletów
- sms z kodem rabatowym automatycznie wysyłany po skorzystaniu z wyszukiwarki biletów
Treści na stronie:
- popup z propozycją pomocy przy wyborze rezerwacji
- wyskakujące powiadomienia dla nowych, potencjalnych klientów z propozycją zapisania się na newsletter lub inne akcje informacyjne
- rekomendacje rezerwacji pominiętych przez klienta podczas przeglądania ofert
- bannery prezentujące korzyści z zapisu na newsletter dla osób, które nie wyraziły przy rejestracji zgodny na otrzymywanie wiadomości marketingowych.
- Wsparcie sprzedaży bezpośredniej:
- alerty do działów handlowych po wykonaniu przez klienta zdefiniowanego działania (np świadczącego o zainteresowaniu ofertą)
Lead Generation (narzędzia do pozyskiwania kontaktów):
- Aplikacje konkursowe Facebook, monitoring zdarzeń na portalu Facebook
- Zmieniające się, wyskakujące okna dla anonimowych osób przeglądających stronę
- Wyskakujące okna dla zdefiniowanych kontaktów
- Wyskakujące okna z formularzem zapisu na newsletter
- Wysyłanie kodów rabatowych w zamian za zapisanie się do formularza (np na newsletter)
- Banery dynamiczne, wyświetlane na podstawie historii aktywności danego kontaktu
- Automatycznie generowany email z kodem rabatowym dla osób, które nie pojawiały się na stronie od dłuższego czasu