How Can We Help?
O tym czy zdecydowaliśmy się spełnić żądanie związane z którymś z przysługujących obywatelowi praw informujemy tylko zainteresowaną osobę w terminie do miesiąca czasu. W uzasadnionych przypadkach termin ten można przedłużyć o dwa miesiące. Należy także prowadzić rejestr obrazujący realizację przez nasz podmiot zadań związanych z korzystaniem przez osoby, których dane dotyczą z przysługujących im praw. Podobnie rzecz wygląda z prowadzeniem rejestru udostępnień danych. Wszystko ma związek z najważniejszą zasadą, którą rządzi się RODO, a więc zasadą rozliczalności. Jedyną sytuacją, w której organ nadzorczy dowiaduje się o podjętym przez nas działaniu związanym z danymi osobowymi jest skarga złożona przez osobę, której dane dotyczą. Może ona bowiem, będąc niezadowoloną z podjętej przez nas decyzji, zdecydować się na taki krok. Mało tego – w przypadku wydania przez nas decyzji negatywnej np. odmowie usunięcia danych, to my musimy tę osobę poinformować o możliwości zgłoszenia skargi do organu nadzorczego. Ten po rozpatrzeniu sprawy może nas zobligować do wydania odmiennej decyzji np. usunięcia danych.
autor: Paweł Waniek