Aby sprzedawać jak najlepiej przez internet trzeba mieć stale oko na rynek, nie tylko na klientów, pod których dopasowujemy swoje produkty, promocje i hasła, ale i konkurencję. W obecnych czasach, gdy sprzedaż przez internet jest równie popularna co w sklepach stacjonarnych e-slepy nie musza przejmować się sąsiadami z naprzeciwka, którzy mogą mieć lepszą lokalizację, bardziej kolorowy szyld lub krzykliwą elewację. Dla nich cała walka o klienta odbywa się na poziomie wyszukiwarki internetowej.
Sklepy internetowe pozycjonują się inaczej niż strony www. Mechanizm stojący za polepszaniem pozycji w wyszukiwarce w teorii jest ten sam, lecz w praktyce strony produktów pojawiają się na zupełnie inne hasła, bardziej sprecyzowane, odpowiadające produktom 1:1. W sklepach nie ma lania wody. Jest za to marka, kody produktów EAN i SKU, są kategorie i charakterystyczne atrybuty, które decydują o tym, czy klient uzna produkt za właściwy dla niego.
Jeśli sprzedaż w Twoim sklepie zaczyna maleć, albo nagle się powiększyła, jeśli ruch na witrynie w przeciągu kilku dni uległ zmianie, musiało się to stać za jakąś przyczyną. Najbardziej prawdopodobną jest właśnie konkurencja, która przejęła większa część Twoich klientów, zaczęła się pozycjonować, lub promować w wyszukiwarce.
Dojście do tego, kto, kiedy i na co nie jest łatwą sprawą bez odpowiednich narzędzi. Wyniki wyszukiwania google są silnie spersonalizowane pod Twój profil i nawet pisując po raz setny nazwy swoich produktów możesz ani razu nie zobaczyć żadnej strony konkurencji.
Dlatego z pomocą przychodzimy my, z naszym raportem badania konkurencji w Internecie dla e-sklepów.
W czytelny sposób przedstawimy Ci, kto i na jakie hasła widnieje w wynikach wyszukiwania w Google.
Jasno damy do zrozumienia, jaki domeny stoją w rankingu wyszukiwania wyżej od Ciebie, lub, jeśli to Ty zajmujesz najwyższa pozycję, kto jest najbliżej Ciebie, jeśli chodzi o ilość wyszukiwani Twoich produktów.
To, że masz konkurencję w Internecie, jest niemal pewne. Pytaniem pozostaje, czy w pełni dzielicie tą samą niszę na rynku. Być może Ty sprzedajesz produkty jednej kategorii, jak meble dla dzieci, a Twoja konkurencja skupia się na wyposażeniu salonu albo gabinetu? W ten sposób poznasz, gdzie przebiegają granice, w które nie warto wchodzić i gdzie skupić swoje wysiłki.
Wielu Twoich klientów wchodzi na Twój sklep, aby zorientować się w cenach, poznać, jakie istnieją warianty produktów, albo czy dany produkt nadaje się dla nich do użytku. Szukają wiedzy, kompletnie ignorując niektóre nisze. Czy to wina produktu? nieznajomości strony? Braku zainteresowania? Odpowiemy Ci na te pytania.
Posiadając produkty w sprzedaży na swoim e-sklepie zapewne jesteś świadom, że Twoi klienci nie koniecznie muszą wyszukiwać ich w jednej, niezmiennej nazwie. Na przykład mogą pytać zarówno o "mikrofalówkę do zabudowy" jak i "kuchnię mikrofalową wbudowaną". Powiemy Ci, jakie hasła sprawiają, że Twoje produkty są odwiedzane
6. Dowiesz się, kto się promuje
Być może planujesz rozpocząć kampanię marketingową w Google Ads na swoje produkty i chcesz się zorientować, czy Twoja konkurencja ma własne reklamy. Otrzymasz raport mówiący nie tylko, na które ze słów konkurencja się reklamuje, ale również jaką postać przyjmują ich reklamy.
Zgłoś się do nas w celu omówienia szczegółów, lub zobacz, co jeszcze wchodzi w skład naszego badania konkurencji dla e-biznesu