Dowiedz się, kto konkuruje z Tobą w internecie, jaka jest ich pozycja względem Twojej strony i czemu zawdzięczając swoje sukcesy.
Strony internetowe, wizytówki, blogi i fora, wszystkie one mają jedną fundamentalną zasadę - skupiają uwagę użytkowników za pomocą tekstów i zawartości, które oferują. Najważniejszy na nich jest przekaz, treść, po którą internauci wchodzą na witrynę i którą wyszukują w Internecie za pomocą wyszukiwarek internetowych, np Google.
Czy Twoja strona wyświetla się zatem na hasła, które powinni wpisywać Twoi klienci, aby Cię znaleźć? A może to Twoja konkurencja wyświetla się na wyższych pozycjach niż Ty i przejmuje cały ruch? Możesz to sprawdzić z naszą pomocą!
Na co zwrócić uwagę i co może zasugerować, że brak dużego ruchu na Twojej stronie wynikł za sprawą działań promujących Twojej konkurencji? Oto lista przypadków, która najczęściej wpływa na Twoją internetową klientelę:
- Mały ruch, pomimo dobrych wyników strony
- Nagły spadek liczby użytkowników pomimo braku znaczących zmian na stronie
- Brak obecności strony w pierwszych wynikach wyszukiwania pomimo wpisywania najważniejszych fraz
Jeżeli spotkałeś się z którymś z tych przypadków może to oznaczać, że Twoja konkurencja podjęła się działań marketingowych, sprawiających że to oni przebijają Twoją ofertę. Możemy to łatwo sprawdzić.
Powiemy Ci jakie inne strony wyświetlają się jeszcze na słowa powiązane z Twoją marką. Sądzisz, że to tak proste jak wpisanie frazy w google i sprawdzenie, kto się wyświetli? To, co widzisz w google jest jedynie wierzchołkiem góry lodowej i jest zależne od pory dnia, odmiany użytych słów, Twojej dotychczasowej historii przeglądania a nawet przypisanej do Twojej przeglądarki internetowej lokalizacji! Jeśli chcesz mieć wiarygodne wyniki, niezależne od zewnętrznych czynników i uogólnione dla wszystkich klientów należy użyć specjalistycznych narzędzi.
Im wyżej na liście wyszukiwań tym większe prawdopodobieństwo że Twój klient kliknie w link i wejdzie na Twoją stronę. Tą informację, jaką pozycję zajmujesz może dać Ci każde narzędzie SEO, których jest pełno w internecie i to za darmo. Ale żadne z tych narzędzi nie porówna Twojej pozycji w czasie, ani nie pokaże jak się zmieniała na przestrzeni tygodni i miesięcy, w porównaniu do wybranych przez Ciebie stron konkurencji.
Swoją konkurencję niezależnie od branży niemal zawsze można podzielić na dwa działy. Masówki, typu Allego czy Ceneo, oraz zwykłe firmy, podobne Tobie. O ile z masówkami nie da się konkurować na globalnym rynku, o tyle jest to możliwe na rynkach lokalnych. Co zaś się tyczy firm należących do drugiej kategorii, jeśli znajdziesz wiodące marki, możesz spróbować podejrzeć ich metody, na czym się skupiają, o czym piszą, jaką klientelę adresują i jakich sformułowań używają. Oczywiście nie ma tu mowy o kopiowaniu, ponieważ takie praktyki przyczynią się do spadku pozycji w wyszukiwarce lub nawet wykluczeniu przez Google. Sama wiedza o tematach, które są na topie u innych firm mogą pomóc w Twoim rozwoju
Możliwości, jakie możesz otworzyć przed swoją firmą są liczne i nie kończą się jedynie na tych zagadnieniach. Możemy dla Ciebie zbadać metody promocji Twojej konkurecnji, czy używają reklam w wyszukiwarce Google Ads i jak wyglądają ich reklamy, na jakich podstronach skupiają uwagę klientów, albo jakie jeszcze frazy zamieszczone na Twojej stronie mogą być przydatne do przyciągania kolejnych klientów.
Sprawdź, jak prowadzimy badanie konkurencji w Internecie.