W poprzednich etapach omówiliśmy, jak założyć konto AdWords oraz jak skonfigurować pierwszą kampanię reklamową. Teraz przyszła kolej na objaśnienie następnego kroku związanego z finansowaniem reklam.
Aby móc zacząć kierować reklamy na jakąkolwiek sieć pierw trzeba uzbroić się w cierpliwość, ponieważ przed nami to, czego chyba nie lubią wszyscy – formalności.
Do prawidłowego funkcjonowania reklam AdWords należy uzupełnić dane firmy, która będzie z nich korzystać i, jak pokazano na obrazku poniżej niektóre pola w formularzu są konieczne do uzupełnienia.
Pierwsze dwie pozycje zostały określone przez Google odgórnie jako dotyczące firmy. Obecnie nie ma innej możliwości niż prowadzenie kampanii reklamowych jako firma. Podanie NIPu lub europejskiego numeru VAT jest opcjonalną wartością, w przeciwieństwie do Nazwy firmy oraz imienia i nazwiska reprezentanta, który będzie podejmował się odpowiedzialności prawnej.
AdWords – dane o firmie
Podanie adresu firmy, miejscowości i kodu pocztowego nie jest wymagane, lecz zalecane, podobnie jak numeru kontaktowego. Zarówno adres E-mail jak i imię i nazwisko osoby kontaktowej jest konieczne do podania w razie potrzeby, gdyby przedstawiciel Google musiał się skontaktować z firmą.
Po uzupełnieniu danych biznesowych przyszła kolej na rozliczenie samych płatności. Mamy do wyboru możliwość ustawienia automatycznego naliczania płatności – co wiąże się z wystawianiem faktury w określony przez Google dzień po naliczeniu należności, albo płatności ręczne, czyli wykorzystanie jednorazowego przekazania środków przed rozpoczęciem korzystania z reklam co zapłacenia z góry.
AdWords – ustawienia płatności – automatyczne, ręczne
W przypadku płatności ręcznych można samemu określić przelewana kwotę.
Sama forma płatności również pozostaje do wyboru właściciela konta reklamowego. Spośród dostępnych opcji mamy możliwość ustawienia karty debetowe lub kredytowe, transfer środków oraz zastępcze karty kredytowe. Więcej o każdej z form płatności znajdzie się na stronie oficjalnej pomocy Google.
Na koniec należy zaakceptować warunki korzystania z usług AdWords, co zamyka etap konfiguracji kampanii reklamowej. Teraz można już przejść do zarządzania reklamami, czyli nadzorowania i dostosowywania ich w miarę postępu kampanii i zdobywanej wiedzy o klientach. Sposób funkcjonowania panelu administracyjnego i posługiwania się nim będzie omówiony już w następnym artykule.