Każdy, kto zdecyduje się na korzystanie z reklamy internetowej w wyszukiwarce Google zdobędzie skuteczne narzędzie do przyciągania wielu potencjalnych klientów. Jednak nim do tego dojdzie czeka Cię kilka kroków. Pierwszym z nich jest oczywiście założenie konta AdWords, które do działania wymaga niewiele:
- podać swój adres e-mail (Rys. 1)
- podać adres własnej strony (Rys. 1) – jeśli jej nie posiadasz, można ją wykonać za darmo z pomocą Witryn Google
- posiadać konto Google – o którego utworzenie zostaniemy poproszeni lub, jeśli już je posiadamy, o zalogowanie się na nie
- oraz przygotować zaplecze finansowe – AdWords, jak każda porządna reklama jest płatny, jednak faktyczne wpłacenie środków będzie mogło poczekać do czasu uruchomienia funkcjonującej i skonfigurowanej kampanii.
Konto AdWords możesz założyć pod adresem www.google.pl/adwords po kliknięciu na przycisk „zacznij od razu”, który przekierowuje na stronę rejestracji konta:
Rys. 1 Rejestracja konta AdWords – Email, adres witryny
Po tym etapie zostaniemy poproszeni o zalogowanie się na konto Google lub jego utworzenie. Następnie, po podaniu loginu i hasła zostaniemy przekierowani do panelu administracyjnego AdWords, gdzie możemy dokonać pierwszej edycji kampanii reklamowej.
Gratuluję! Tyle wystarczyło, aby móc założyć konto AdWords. Na tym etapie będziesz mógł zawsze zalogować się do niego bez potrzeby przechodzenia dodatkowych procedur i będzie istniało w systemie aż do momentu, w którym zdecydujesz się je porzucić.
Swoje konto AdWords odnajdziesz w spisie wszystkich narzędzi oferowanych przez Google lub pod już znanym Ci adresem www.google.pl/adwords, skąd możesz się zalogować w prawym górnym rogu.
To tyle, jeśli chodzi o zakładanie konta AdWords. Jeżeli chcesz wiedzieć więcej, możesz zapoznać się z następnym artykułem: AdWords – wykonanie pierwszej kampanii reklamowej.