Słowa „Reklama lokalna w internecie” może powodować uniesienie brwi wśród wielu użytkowników sieci www. Czyż internet nie jest medium światowym?
Szybkim wytłumaczeniem może być fakt, że istnieje zarówno wiele witryn, których tematyka może być lokalna, jak i masa spersonalizowanych informacji o użytkowniku, które pomagają okerślić, czy reklama jest dla niego.
Reklama lokalna na Mapach Google
Spójrzmy pierw na witryny lokalne, które mogą pomóc w wyświetlaniu reklam lokalnych. Pierwszą stroną przychodzącą na myśl jest Mapa Google. Za każdym razem, kiedy ktoś wpisuje adres, czy to samą nazwę miasta, czy dokładny numer ulicy, na mapie pojawia się wiele punktów sygnalizujących lokalizacje firm i miejsc potencjalnego zainteresowania, jak restauracji, banki a nawet biura prawnicze.
Jeżeli do adresu dodamy hasło zawężające, czego szukamy, na przykład „Warszawa lodziarnia” dostaniemy informację o lodziarniach w obrębie Warszawy.
Najprostszym sposobem, aby znaleźć się na Mapie Google i zafundować sobie taką właśnie darmową reklamę jest założenie profilu Google Moja Firma. Oczywiście uzupełnić wszystkie potrzebne dane, jak adres lokalizacji, zakres usług firmy czy dane kontaktowe.
Aby wyróżnić się na tle innych firm w swoim obszarze działania można by było wspomóc się dodatkowo reklamą płatną, na przykład Google Ads. Aby to zrobić, należy posiadać konto reklamowe Ads, połączyć je z kontem Google Moja Firma, założyć kampanię reklamową i w rozszerzeniach reklam kampanii zdefiniować lokalizację zgodną z kontem Google Moja Firma. Reklama pokaże się jako wyróżniony kafelek na mapie
Reklamy Lokalne w wyszukiwarce Google
Adwords daje możliwość reklamowania naszych firm lokalnie nie tylko na mapach, ale i w samej wyszukiwarce. W tym przypadku musimy naszą kampanię nieco zoptymalizować. Na początku, zakładając kampanię reklamową tekstową, to jest wyświetlaną w wyszukiwarce Google powinniśmy zdefiniować lokalizację. Możemy określić promień, na przykład 10 km dookoła Lublina, albo tylko Warszawa, albo cała Polska – choć ostatni przypadek ciężko nazwać „lokalnym”.
Następnie na poziomie Grupy Reklam definiujemy słowa kluczowe, powiązane z naszą lokalizacją. Na przykład fryzier, który chce reklamować się ludziom z Warszawy powinien zdefiniować zestawienia słów kluczowych takich jak „fryzier warszawa” lub „fryzier w warszawie”.
Dzięki zdefiniowaniu lokalizacji reklama będzie się pojawiała tylko dla osób będących w Warszawie, a określenie słów kluczowych pozwoli na wyświetlanie reklamy tylko wtedy, gdy ktoś będzie zainteresowany konkretnymi usługami w konkretnym mieście.
Reklamy lokalne wyświetlane użytkownikom niezależnie od wyszukiwania
Czasami, czy to przeglądając Internet, czy mapy otrzymujemy również reklamy, mimo że nie wpisaliśmy określonych słów kluczowych w wyszukiwarkę czy na mapach. Dzieje się tak na podstawie dwóch czynników.
Prierwszy: Google posiada informacje o nas, naszej lokalizacji lub ewentualne powiązania z nią.
Drugi: należymy do grupy remarketingowej, na przykład weszliśmy wcześniej na jakąś stronę firmy i zostaliśmy zapisani do specjalnej listy, na którą kierowana jest reklama mająca zachęcić nas do powrotu na stronę, lub przypomnienia o marce.
Czasami, zamiast kierować reklamy na listy remarketingowe można wykorzystać do tego inne kanały, które zrzeszają ludzi zainteresowanych daną lokalizacją, na przykład profil YouTube którego materiały wideo dotyczą tylko danego miasta lub lokalizacji. W reklamach wideo jest możliwość wyświetlania reklam użytkownikom odwiedzającycm dany kanał YouTube.
Oczywiście, nie ważne, jaki rodzaj reklam wybierze się dla swojej firmy, czy to marketing online, czy ogłoszenie w gazecie, każde działanie marketigowe powinno być przemyślane i trafiać do właściwych odbiorców.
Jeśli chcesz omówić z nami swoją strategię marketingową skontaktuj się z nami, a otrzymasz darmową wycenę!