FAQ Analityka – Google Analytics
Zarządzanie kontem GA4
Aby odnaleźć Identyfikator Pomiaru w GA4 należy wejść w: Administracja -> strumieniowanie danych -> Wybrać strumieniowanie aktywne na Twojej stronie/aplikacji. Id usługi powinno być widoczne na górze strony i mieć postać G-XXXXXXXXXX
Aby włączyć śledzenie przewijania w GA4 należy wejść w: Administracja -> strumieniowanie danych -> Wybrać strumieniowanie aktywne na Twojej stronie/aplikacji -> W “Pomiar zaawansowany” kliknąć ikony trybiku -> zaznaczyć opcję śledzenia przewijania strony.
A) Należy wysłać własne zdarzenie z poziomu TagManagera, kodu Javascript, Datalayer
B) Należy zdefiniować własne zdarzenie na podstawie już istniejącego w Konfiguracja -> Zdarzenia -> nowe zdarzenie.
Należy w GA4 kliknąć ikonę trybiku w lewym dolnym rogu, następnie w usłudze, w sekcji “Łączenie usług” wybrać “Łączenie z Google Ads”. Klikamy przycisk “Połączenie” co otworzy konfigurację połączenia. Tu należy wybrać istniejące konto Ads z listy
W swoim koncie wejdź w Administracja. W kolumnie “Usługa” upewnij się, że masz wybraną swoja aktualna usługę, z której korzystasz przy śledzeniu ruchu na swojej domenie. Na samej górze kolumny powinna być widoczna opcja “Asystent konfiguracji usługi Google analytics 4”. Jeśli nie widzisz tej opcji, utwórz dla swojego konta nowa usługę.
Po wejściu w “Asystent konfiguracji usługi Google analytics 4” powinna pojawić się opcja utworzenia nowej usługi GA4, lub połaczenia z istniejąca usługą GA4. Wybierz pierwsza opcję: utwórz nową usługę. Jeśli kod na stronie jest wdrożony za tagu JS zaznacz opcję używania dotychczasowego tagu śledzenia
Jeśli nie widzisz na swoim koncie opcji upgradeu Uniwersal Analytics do GA4 i została utworzona nowa usługa: spośród możliwości śledzenia strony, aplikację, strony z aplikacją wybierz ostatnią opcję. Nazwij swoją usługę ga4 np domena swojej strony. Ustaw tematykę sledzonej strony, strefę czasową i walutę. Po zatwierdzeniu wybierz śledzenie strony i uzupełnij URL swojej śledzonej domeny oraz nazwę.
Wejdź na Konto analytics i wybierz Administracja. Wejdź w “strumieniowanie danych”. Wybierz “Internet” i na liście Strumieni danych wybierz ten, który będzie zbierał dane z Twojej witryny. Skopiuj z nowego widoku “Identyfikator pomiaru”.
Wejdź do TagManagera na konto powiązane z Twoją stroną. Utwórz nowy tag i nazwij go, następnie skonfiguruj swój tag. Wybierz rodzaj tag “konfiguracja GA4”. W pole “Identyfikator pomiaru wklej wcześniej skopiowany identyfikator. Jako metodę odpalająca tag ustaw “wszystkie strony”. Zapisz ustawienia i opublikuj kontener w TagManagerze.
Błędy
Nie, to nie błąd. Przypadek ten występuje, kiedy użytkownik rozpocznie sesję jednego dnia i będzie kontynuował następnego (po godz. 24:00). Zostanie wtedy utworzona nowa sesja, ale już bez zdarzenia rozpoczęcia sesji.
Tak. Przypadek ten występuje, kiedy użytkownik zostawi otwarta stronę i nie podejmuje aktywności aż do wygaśnięcia sesji, by później wykonać akcję na stronie (np. przewinięcie na sam dół strony). Zostanie wtedy utworzona nowa sesja, ale już bez zdarzenia wyświetlenia strony. Poprzednie wersje analyticsa nie zaczytywały akcji po wygaśnięciu sesji.
Tak. Z powodu metody, jaką GA4 zbiera dane jest to możliwe w rzadkich przypadkach. Jeśli sytuacja z powielonym rozpoczęciem sesji w pojedynczej sesji występuje u Ciebie wielokrotnie skontaktuj się z obsługa techniczna. Może to byc oznaka nieprawidłowego wdrożenia kodu śledzącego lub problemów na stronie!
Tak. W przeciwieństwie do Universal Analytics wersja 4 nie rozpoczyna nowej sesji, jeśli stara nie wygasła, a użytkownik wszedł na stronę z innego źródła (np. pierwszy raz wszedł z google/referal a drugi raz było to wejście bezpośrednie)
Tak. Wartość ga_session_id nie jest unikalna. Analytics 4 rozpoznaje te sesje jako indywidualne, ale jeśli zamierzasz wykorzystywać zmienną ga_session_id do analizy by uzyskać unikalne dane, powinieneś rozpatrzyć kombinację ga_session_id i user_pseudo_id.