Co zyskujesz dzięki reklamie w wynikach wyszukiwania?
Największymi zaletami reklamy Google w sieci wyszukiwania jest dotarcie do osób zainteresowanych konkretnymi produktami i usługami. Użytkownicy wyszukują każdego dnia informacji, które pozwolą dokonać im właściwego wyboru, więc wystarczy przedstawić im wartościową ofertę.
Dzięki temu, że 96% wyszukiwań wykonywanych jest za pomocą wyszukiwarki Google to wybór miejsca docelowego na reklamę jest prosty.
Gdzie dokładnie reklama będzie wyświetlana w ramach sieci wyszukiwania?
W witrynach wyszukiwania Google, reklama pojawi się nad oraz poniżej organicznych wyników wyszukiwania. W górnej części wyświetlanych jest maksymalnie 4, a w dolnej 3 reklamy sponsorowane, co pozwala wyróżnić efektywnie reklamowana ofertę.
Reklamę można też wyświetlać w witrynach partnerów w sieci wyszukiwania Google. Należą do niej setki stron internetowych oraz Mapy Google, Google Video, a także pozostałe witryny Google.
Rodzaje reklam w wynikach wyszukiwania:
Reklamy tekstowe
zdecydowanie najczęściej wybierana forma reklamy. Zawiera 3 linijki tekstu (w tym nagłówek), a także adres strony internetowej. Wyświetlana jest z opisem ?Reklama? na żółtym tle. Może być wyświetlana w wyszukiwarce Google oraz w witrynach partnerów.
Reklamy z rozszerzeniami
jest to rozbudowana forma reklamy tekstowej, którą stosuje się ze względu na większe wyróżnienie wśród innych ofert. Wyróżniamy rozszerzenia takie jak: lokalizacja, numer telefonu, czy linki do podstron. Zazwyczaj dzięki rozszerzeniom poprawiany jest klikalność reklamy.
Reklamy produktowe
jest to forma, która pokazuje nazwę produktu wraz ze zdjęciem, nazwę sprzedawcy, a także cenę. Wykorzystują ja najczęściej sklepy internetowe, aby zwiększyć zainteresowanie swoją ofertą, już na poziomie wyszukiwarki.
Reklamy graficzne i wideo
są umieszczane w celu budowy świadomości marki na witrynach partnerów Google. Strony na jakich zostają one pokazane są zbieżne tematycznie z branżą reklamodawcy.
Koszty:
W ramach sieci wyszukiwania możemy rozliczać się w modelu CPC (cost per click), czyli kosztu za kliknięcie. Oznacza to, że wyświetlenie reklamy jest bezpłatne, natomiast dopiero gdy użytkownik okaże zainteresowanie ofertą poprzez interakcje z nią (kliknięcie), to dopiero wtedy poniesiemy jej kosz.
Wydatki możemy ograniczać poprzez budżet dzienny, a także maksymalny koszt kliknięcia, co pozwala nam mieć pewność, że nigdy nie przekroczymy zakładanego budżetu.
E-mailing możesz stosować do...
Najważniejszym czynnikiem decydującym o umiejscowieniu reklamy jest tzw. Ranking reklamy. Jest on obliczany na podstawie wielu zmiennych z których najważniejszymi są stawki oraz Wynik Jakości, który z kolei informuje nas o ocenie trafności reklamy oraz jakości strony docelowej.