Czym jest remarketing?
Z uwagi na to, że użytkownicy będący na stronie firmy nie od razu dokonują zamówień, został wymyślony nowy rodzaj reklamy o nazwie remarketing. Pozwala on na przypomnienie się osobom odwiedzającym naszą witrynę za pomocą formatów reklam dostępnych w sieci reklamowej Google, tj.: tekst, grafika, animacje oraz wideo.
Dokładny schemat przedstawiający ideę remarketingu przedstawia poniższa grafika.
Najważniejszą zaletą remarketingu jest to, ze docieramy do osób zainteresowanych i znających naszą ofertę z uwagi, że byli na naszej stronie. Jednak z jakiegoś powodu nie dokonali zamówienia, wiec należy ich czymś do tego zachęcić.
Rodzaje remarketingu
Wyróżniamy 5 opcji remarketingu w Google:
- remarketing standardowy - polega na wyświetlaniu reklam osobom, które odwiedziły już Twoją stronę internetową.
- remarketing dynamiczny - tak jak w powyższej opcji reklama jest wyświetlana osobom będącym już na Twojej stronie, ale w tym przypadku reklama jest dostosowana do produktów i usług, jakie oglądali na stronie.
- remarketing w aplikacjach mobilnych - wykorzystywany jest, aby wyświetlić reklamę osobom, które korzystały z Twojej aplikacji na telefonie.
- listy remarketingowe dla reklam w sieci wyszukiwania (RLSA) - opcja wyświetlania reklamy w wynikach wyszukiwania Google osobom, które były już na Twojej stronie internetowej.
- remarketing wideo - ostatnia możliwość to wyświetlanie reklamy osobom, które zainteresowały się Twoim kanałem na YouTube, lub filmami. Takie reklamy wyświetlane są na w sieci Partnerskiej Google, a także gdy korzystają z Youtube.