W praktyce żaden biznes nie jest w stanie obejść się bez przynajmniej podstawowej formy komunikacji z klientami. Im jest ona bardziej rozbudowana, tym większa szansa powodzenia w sprzedaży i o ile do internetu dostęp obecnie ma zdecydowana większość, o tyle można powiedzieć, że każdy już ma telefon komórkowy.
Jednak dzwonienie do klientów nie zawsze jest dobrym rozwiązaniem, zwłaszcza, jeśli celujemy w różne rynki. Brak czasu, nieodpowiednia pora, losowe okoliczności, wszystko to przemawia za inną formą wysyłania wiadomości - sms.
Zastosowanie SMS
Krótkie wiadomości SMS mogą być wyjątkowo skutecznym narzędziem zarówno w eCommersie jaki i jako wsparcie dla sklepów stacjonarnych. Ich głównym zadaniem jest oczywiście funkcja informacyjna, a szybkość wysyłki sprawia, że stanowią doskonały środek komunikacji w przypadkach, gdy liczy się czas.
Oto kilka najpowszedniejszych użyć smsów:
- wysyłka kodów rabatowych;
- prośby o potwierdzenie przy transakcjach (kody potwierdzające do przepisania);
- potwierdzenia transakcji;
- powiadomienia o dostępności produktów;
- powiadomienia o stanie wysyłki;
- przypomnienia o akcjach i terminach.