Rozwiązania SMS dla branży eCommerce
Rozwiązania i wdrożenia wysyłki SMS
z przeznaczeniem dla sprzedaży internetowej, sklepom internetowym i platform e-commerce.
Płacenie za pomocą SMS
Płacenie smsem za drobne usługi, towary czy udostępnianie ich jest obecnie normą na Polskim rynku i stanowi jeden z wygodniejszych sposobów uiszczania opłaty. Zważywszy na popularność tej metody korzystnym może być dodanie jej do form płatności za produkt lub usługę.
SMS’owe uwierzytelnianie
Używanie smsów do autoryzowania i uwierzytelniania w branży eCommerce może przyczynić się do wzrostu bezpieczeństwa i zaufania ze strony Twoich klientów. Popularnym przykładem na takie działanie jest wysyłka koniecznych do przepisania kodów albo wysłania smsa o konkretnej treści pod podany numer.
Powiadomienia
Wysyłka sms związana z informowaniem użytkowników o stanie zamówionej przez nich usługi lub produktu daje wiele korzyści. Pozwala na zwiększenie zadowolenia klientów oraz ich poczucia kontroli nad dokonywanymi transakcjami, co podwyższy zaufanie wobec Twojej marki i sprawi, że wydasz się być „bliżej konsumenta”. Co więcej zniwelujesz liczbę potencjalnych nieporozumień i usprawnisz proces oczekiwania na realizację zamówienia. Dzięki wykorzystaniu SMS można informować nabywcę o statusie zamówieni, godzinie przybycia kuriera oraz wielu innych danych.
Lojalność
Główną zasadą budowania kampanii lojalnościowej z wykorzystaniem wysyłki SMS jest przypominanie o sobie swoim klientom. Popularne strategie obejmują użycie newsletterów, życzeń urodzinowych lub świątecznych, informacje o pojawieniu się nowych produktów lub promocji z zachętą do odwiedzenia sklepu. W myśl zasady mówiącej, że łatwiej utrzymać dotychczasowego klienta niż zdobyć nowego kampanie lojalnościowe celują w zmobilizowanie jak największej ilości nabywców i nakłonienie ich do ponownego skorzystania z oferty. Dlatego też warto pytać o numer telefonu przy formularzach zakupowych, zapisowych i innych, aby pozyskać dodatkowy kanał reaktywacji klientów. Naturalnie rodzaj kampanii i treść smsów będą różne w zależności od docelowej grupy, dlatego dobrym pomysłem jest przetestowanie efektywności różnych form zachęty, jak promocje, lub bardziej subtelne, np. życzenia.
Co więcej, sms’owa wysyłka może stanowić dodatkowe wsparcie dla już istniejących reklam czy kampanii marketingowych, poszerzając docelowy rynek o nowych konsumentów i umożliwiając wdrożenie dodatkowego źródła informacyjnego dla działalności. Ostatnie badania rynkowe dowodzą, że zdecydowana większość smsów jest czytana do końca. Może to oznaczać, że któraś z wysłanych wiadomości może stać się potencjalnym bodźcem do działania i w rezultacie kolejnym zadowolonym klientem.
Konkursy
Dobrym rozwiązaniem na zaangażowanie klientów jest nawiązanie interakcji za pomocą konkursów sms’owych. Mogą one znacznie przyczynić się do zwiększenia lojalności dotychczasowych nabywców oraz skłonić nowych konsumentów do zainteresowania się ofertą działalności. Dodatkowym działaniem konkursów sms’owych jest zwiększenie rozpoznawalności marki i wywołanie emocji wokół produktów lub usług, na których szczególnie może zależeć sprzedawcy.