Rozwiązania SMS dla branży transportu i spedycji
Rozwiązania i wdrożenia wysyłki SMS
z przeznaczeniem dla firm spedycyjnych, transportowych, przewozowych i kurierskich.
Powiadomienia SMS
Czasami może dojść do sytuacji, gdzie pasażer zechciałby zgłosić jakiegoś rodzaju awarię, zdarzenie lub sytuację zagrażającą bezpieczeństwu. W systemie wysyłki SMS istnieje możliwość założenia wykupienia osobnego numeru, pod który klienci firmy mogą wysyłać smsy o podobnych zajściach. Wiadomości te trafią bezpośrednio do dyspozytora ruchu. Istnieje możliwość przesyłu zgłoszeń do zintegrowanego systemu obsługi za pomocą API.
Sprawny przepływ informacji jest wymagany nie tylko między klientami a firmą, lecz również wewnątrz niej, między pracownikami. Od szybkiej konsultacji z kierowcą czasem może zależeć wiele. Wiadomość o zmieniających się warunkach na drodze, wypadkach, zmianach trasy, awariach taboru albo nawet problemach prowadzących pojazd może zostać przesłana od dyspozytorów zarówno do jednostki, jak i całej grupy odbiorców, usprawniając koordynacje w kluczowych momentach.
Innym przypadkiem komunikacji kierowcy z bazą może być zmiana adresu doręczania przesyłek lub przyjazdów do klienta. Takie informacje system jest w stanie kierować zarówno do indywidualnego numeru, grupy lub jako wysyłka globalna do wszystkich osób w bazie. Ogromną zaletą dla wszelkiego rodzaju osób prowadzących pojazdy jest brak konieczności czytania wiadomości. Istnieje możliwość nadawania SMSów, które mogą zostać odczytane na głos przez automat. Dzięki temu kierowca nie będzie musiał odrywać wzroku od drogi co, jak wiadomo jest bardzo niebezpieczne w czasie kierowania pojazdem.
Kontakt z bazą to nie jedyny rodzaj komunikacji, jaki ma do zaoferowania system wysyłki SMS. Ta może się odbywać również w obie strony, między firmą a klientem. Za pomocą SMSa można zamawiać usługi kurierskie lub przewozowe oraz otrzymywać wiadomości zwrotne na przykład o stanie wysyłki, miejscu jej aktualnej lokalizacji lub jej zakończeniu. Takie powiadomienia mogą być dostarczane przy każdej przesyłce automatycznie, lub być odpowiedzią na wysłany SMS z zapytaniem pod konkretny numer.
Rozkład jazdy na SMS
Jedną z ciekawszych funkcjonalności systemu wysyłki SMS jest możliwość automatycznego odsyłania wiadomości do użytkownika, który przesłał pod określony numer konkretnie sformułowaną wiadomość. Można tą usługę wykorzystać na przykład do wysyłania rozkładu jazdy SMS. Klient kieruje wiadomość tekstową z numerem linii i umiejscowieniem przystanku. System powinien zinterpretować daną wiadomość i odesłać na numer nadawcy informację o godzinach odjazdów w danym dniu. Do takiej informacji można dołączać rożnego rodzaju reklamy informujące np. o zniżkach lub dodatkowych usługach świadczonych przez firmę.
Konkursy SMSowe
Istnieje możliwość organizowania konkursów SMSowych, jako usługa premium, lub jako dodatkowa funkcjonalność dostępna po zintegrowaniu z zewnętrznym systemem monitorującym głosowanie za pomocą API.
Ponieważ konkurencja na rynku przewozowym jest bardzo duża i transport publiczny niejednokrotnie musi walczyć z prywatnymi przewoźnikami o klienta. Jakość świadczonych usług jest jednym ze sposobów na pozyskanie usługobiorców, a metodą na mierzenie jej można przeprowadzać właśnie za pomocą konkursów, na przykład na najlepszego kierowcę. Podobne eventy nie tylko przyczynią się do zareklamowania usług przewoźnika, ale również pomogą motywować pracowników.
Komunikacja z nadawcami i odbiorcami przesyłek
Jednym z najczęstszych problemów dotykający firmy kurierskie to nieobecność odbiorcy w czasie dojazdu lub w umówionym miejscu. System wysyłki SMS może znacząco zmniejszyć liczbę takich przypadków dzięki automatycznemu przypomnieniu, wysyłanemu na numer odbiorcy. W treści takiej wiadomości można zawrzeć prośbę o kontakt w przypadku braku możliwości odbioru oraz godziny, w których przesyłka może zostać dostarczona.