Rozwiązania marketingowe dla księgarni i wydawnictw
Księgarnie i wydawnictwa są jedną z tych grup biznesowych, których klienci bardzo często wracają dla dokonania zakupu kolejnych usług lub produktów. Co za tym idzie przed sprzedawcami kreuje się wyzwanie wielokrotnego dopasowywania ofert do potrzeb nabywców. Wielokrotne budowanie różnych postaci ofertowych jest czasochłonne, zaś biorąc pod uwagę ilość potencjalnych klientów często niewykonalne dla pojedynczych osób.
System SalesManago pozwala zautomatyzować cały proces przygotowywania kontaktów do zakupu oraz wyręcza sprzedawców w dokonywaniu segmentacji (przydziałów do grup) klientów na podstawie ich zachowań na stronie i zainteresowań.
Wysyłka wiadomości:
- Mail wysyłany do klienta zaraz po wizycie na stronie, zawierający np ostatnio oglądane oferty
- Email z ofertą wygenerowaną na podstawie historii klienta (przeglądania oraz już dokonanych decyzji zakupowych)
- Emaile z propozycjami ofert do byłych, nieaktywnych klientów w celu przywrócenia ich zainteresowania
- Emaili, sms i push notification do akcji ratowania porzuconych koszyków.
- Email wykorzystujący nazwiska autorów publikacji oglądanych przez kontakt na stronie www
- Dynamiczne tematy wiadomości email wykorzystujące nazwiska autorów publikacji oglądanych na stronie www
Integracja z CRM i systemami transakcyjnymi:
- Synchronizacja danych transakcyjnych między SalesManago a systemem będącym w dotychczasowym użyciu
- Równoległe wypisywanie kontaktów opt-out z obu baz danych (SalesManago i systemu klienckiego)
- Automatyczne dodawanie do SalesManago kontaktów wprowadzanych przez obsługę CRMu
Segmentacje i wycena klienta (scoring):
- Automatyzacja przydzielanych punktów (wycena) kontaktu ze wzgledu na jego zachowanie na stronie (zainteresowanie kategorią, publikacją ect)
- Automatyczny przydział punktów za aktywność kontaktu i szczególnie istotne akcje
- Niezależna ocena ruchu z różnych źródeł
- Segmentacja (przydział do grup) kontaktu ze względu na ilośc odwiedzonych podstron czy czas spędzony na stronie
Pozyskiwanie klientów (lead generation):
- Aplikacje konkursowe Facebook, monitoring zdarzeń na portalu Facebook,
- Wyskakujące okna z formularzami zapisowymi na newsletter z rozróżnienie anonimowych i zdefiniowanych kontaktów
- Generowanie kodów rabatowych za zapisanie się do formularza
- System rekomendacji działający w czasie rzeczywistym
- Banery o zmiennej treści, uzależnione od ostatniej aktywności kontaktu
- Powiadomienia wysyłane do działu handlowego przy spełnieniu przez kontakt określonego warunku (np. spędzeniu określonego czasu na stronie)
- Sms z kodami rabatowymi i specjalnymi ofertami
Lead nurturing:
- Cykl emaili wchodzących w skład kampanii informacyjnych po wczesnym pozyskaniu danych kontaktowych klienta (również z możliwością dopasowania treści do tematyki zainteresowania)
- Newslettery wykorzystanie RSS do tworzenia dynamicznych wiadomości na stronie
- Automatyzacja wysyłki oferty na email po spełnieniu wyznaczonego warunku przez kontakt (scoring wartość punktowa osiągnęła dany próg)
- Automatyzacja kampanii sprzedażowych dla klientów określonych w systemie jako zainteresowanych zakupem konkretnego produktu / usługi
Kampanie informacyjne
- Cykl emaili informacyjnych skierowany do klientów, którzy już dokonali zakupu lub odwiedzili kategorie na stronie
- Emaile okresowe z propozycją kupna książek w terminie, kiedy dany kontakt dokonał podobnych zakupów w poprzednich latach
- Emaile urodzinowe z rabatami i kodami promocyjnymi w charakterze prezentu