Dzięki reklamie w wyszukiwarce Google Adwords mamy możliwość dotarcia z naszą ofertą do szerokiego grona użytkowników internetu. Wykorzystując ją, możemy używać wielu form reklamowych - od tradycyjnego tekstu, grafiki, animacji, na wideo kończąc. Głównymi zaletami kampanii tworzonych za pomocą Google Adwords jest bezpośrednie dotarcie do osób zainteresowanych ofertą, jak również płatności za oczekiwany efekt.
Cel kampanii w wyszukiwarce internetowej
W większości przypadków celem kampanii w Google Adwords jest zwiększenie zainteresowania konkretną ofertą promowanej firmy. Natomiast dzięki temu, że reklama jest wyświetlana tylko osobom szukającym danego produktu, to użytkownicy skierowani z reklamy nie są przypadkowi. Jednak firma może określić dla siebie inny cel, jak na przykład budowanie marki. W takim przypadku efektywną opcją jest wybranie reklamy graficznej, lub wideo, które pozwolą na skuteczne utrwalenie w świadomości odbiorców wizerunku firmy bądź produktu.