Czym jest Google Analytics?
Google Analytics jest narzędziem służącym do zbierania danych o wszelkich działaniach podejmowanych przez użytkowników na stronie internetowej. Dzięki temu narzędziu mamy dostęp do zebranych danych analitycznych przedstawionych w czytelny i uporządkowany sposób, co pozwala określić właściwe decyzje biznesowe.
Do czego możemy wykorzystać Google Analytics?
Najczęściej Google Analytics wykorzystuje się do:
- analityki konwersji / sprzedaży - daje możliwość dokładnego śledzenia ile osób wykonuje ważne dla nas akcje, np. zakup produktu, pobranie pliku pdf, obejrzenie wideo. Jednocześnie pozwala to sprawdzić, jakie cechy łączą osoby dokonujące zakładanych konwersji, co pozwoli na zidentyfikowanie najbardziej dochodowych grup klientów.
- analityki reklam - pozwala dokładnie zmierzyć, czy inwestycja w reklamę przynosi zakładany skutek. Może nim być konkretna sprzedaż, pozyskanie leada, lub zwiększenie świadomości marki.
- analityki danych mobilnych - pozwala śledzić wyniki stron i aplikacji mobilnych na urządzeniach mobilnych (zarówno smartphonów, jak i tabletów).
- analityki treści - pozwala znaleźć najbardziej interesujące treści, angażujące użytkowników. Mogą to być wybrane artykuły na blogu, albo konkretne produkty z oferty.
- analityki społecznościowej - daje możliwość pokazania najbardziej istotnych działań użytkowników, którzy przeszli na naszą stronę internetową z mediów społecznościowych. Jednocześnie możemy śledzić, jakie informacje i materiały udostępniają nasi użytkownicy w mediach społecznościowych za pomocą zainstalowanych wtyczek zainstalowanych na stronie internetowej.